youniverse

Mycket har hänt sedan sist jag skrev. För några veckor sedan blev Zingo väldigt sjuk och blev trots vetrinärbesök inte bättre och somnade in förra veckan i onsdags. Det gjorde och gör verkligen fortfarande så ont i mig att veta att jag aldrig kommer se honom mer, men är samtidigt glad att han slipper lida mer nu. Har varit så inställd på att skaffa katt tillsammans med Robin när vi flyttar ihop men nu vet jag faktiskt inte om jag vill längre. Jag har varit relativt förskonad med dödsfall inom släkt och familj men när det väl slår till är det verkligen oumbärligt och det känns som att man aldrig riktigt kommer bli hel igen..

Över till någonting lite roligare så är jag sedan några timmar tillbaka hemkommen från en weekend i Kalmar. Åkte i torsdags eftermiddag efter fyra dagar med Robin och två dagar med Jenka på besök i Stockholm (jag får aldrig vara ifred nu för tiden...) och stannade som sagt tills idag. Ditresan var nog bland det värsta jag har varit med om.. Åkte 15.14 från Stockholm och var inte framme förrän 21. Aldrig mer säger jag bara :| Var illamående de tre sista timmarna och trodde att jag aldrig skulle komma fram. MEN fram kom jag och det var så kul att få komma och se hur Linda bodde och hade det där nere i Kalmar. För min del är det en alldeles för liten stad för mig att bo i men jag träffade många trevliga människor där och hade kul när vi var ut. Inte för att jag brukar tänka att man ska bosätta sig i varje stad man besöker men för min del är Kalmar inget annat än en påhälsningsstad! Vi åt gott, drack gott, sov gott och hade allmänt trevligt. Nästa gång vi ses blir vid Summerburst och jag längtar såååå mycket tills dess!

Annars så, ja, jag får ju inte vara ifred (skämt åsido, nästan!) så på tisdag kommer Linn och mamma på besök fram tills på torsdag då jag ska hem till Gävle igen. Vi ska troligen iväg till Tom tits och besöka något museum, ta en god fika någonstans och bara strosa runt lite tänkte jag. Ska försöka klämma in lite plugg däremellan men vi får se hur det går, håller tummarna för att de kan roa sig själva lite på kvällarna så att jag kan få lite gjort.

Nu tror jag att det blir ett avsnitt Greys och sen måste jag faktiskt sova, har skola klockan nio imorgon bitti. Ha det fint!

Och ja, just det! Har även bokat USA-resan så nu är datumen äntligen spikade. Min höst kommer att bli fantastisk! 
 

Kommentera här: