some thoughts

Känner att jag har varit så dålig på att skriva här nu så jag tänkte försöka summera mina tankar som har varit i skallen den senaste tiden. Det som jag har tänkt de senaste dagarna är att jag vill skaffa mig ännu ett extrajobb när jag kommer hem till Stockholm igen. Vill kunna dra ner lite på lånen och kanske unna mig mer saker än tidigare (jag vet att jag gör saker jämt ja, men jag är ung och vill kunna leva precis så som jag vill).

En annan sak jag har tänkt på är om Linda kommer att flytta in hos mig under hösten då hon eventuellt ska börja plugga i Stockholm, hon får svar om ca 1,5 vecka. I så fall, hur ska vi få plats? Vi kan ju sova i samma säng ja, det har aldrig varit ett problem förut då vi har trängts i en 90-säng x antal gånger och nu har jag en 1,20 säng. Det är mer kläderna som blir ett problem. Jag älskar kläder och hon älskar kläder, så lägenheter kommer att bli som en enda stor walk-in-closet. Och en annan tanke är, om hon flyttar in, hur länge stannar hon? Kommer det att funka att bo ihop? Jag tror att det kommer att gå bra men frågan är hur lång tid det kommer gå innan man börjar gå varandra på nerverna med tanke på att lägenheten är väldigt liten.

Ytterligare en tanke är om jag ska försöka hitta ett boende som är mer centralt då bussarna från mig bara går en gång i halvtimmen och det är ganska frustrerande att behöva åka 09.02 hemifrån när jag börjar 10.00, eftersom jag får stressa ihjäl mig annars.

Alla dessa tankar och lite till har florerat i skallen den senaste tiden, så jag ville bara få ner det i ord så att jag kan gå tillbaka sen och se hur allt löste sig. Kan vara nyttigt att få göra det ibland.

 
 

Kommentera här: