sequel

Igår kom jag iväg till Ica och handlade *drumroll* INGET kött whatsoever inför nästa vecka! Känner mig extremt duktig och nyttig haha. Gjorde tacopaj med quornfärs och så har jag köpt fetaost så jag kan göra fetaost- och spenatpaj imorgon eller på tisdag, plus att jag köpte falafel så ska väl hitta något trevligt tillbehör till det också.

Jag tillhör nog en av de som är sådär klyschig som tänker "nytt år, nya möjligheter" men jag tänker faktiskt inte sticka under stol med det för att det är att simma medströms. Jag tror att ett nytt år på något sett medför att man lättare kan börja om på nytt för att man verkligen känner att något har förändrats och för min del har det nog varit så att jag inte har känt mig redo att ta tag i det här med att hitta nya recept och anstränga mig för att byta kost. Men nu känner jag mig redo! Är man som jag van med att äta kött och har gjort det hela livet så är det klart att det inte går på två röda att ändra något så pass stort i ens liv. Jag tror att det kommer att gå bra med det här dock, jag känner att motivationen finns och det är väl det som är det viktigaste :)

Idag läste jag klart C-uppsatsen som jag och Kiran ska opponera på så imorgon efter jobbet ska jag sammanställa alla synpunkter och sen kan jag vara ledig på tisdag och fri från allt vad plugg heter. Hoppas verkligen på fler jobbpass nästa vecka (har bara måndag och lördag bokat so far) så att jag kan lägga undan pengar enligt planerat inför USA. Nu börjar det verkligen närma sig och jag är så taggad!!!


Alltså HUR nyttig och bra mat är inte detta? Stolt!
1 Adam N:

skriven

Åh, blir så glad att det är fler och fler som drar ner på köttet! Mitt främsta tips är att se dokumentären Earthlings, jag såg den i mars förra året och har inte ätit en tugga kött eller fisk sedan dess. Sen såg jag den här föreläsningen i maj och blev kort därefter vegan: https://youtu.be/es6U00LMmC4?t=1m49s :) Vill också tipsa om Anammas färs, den är billigare och, enligt mig, godare än Quorns och dessutom 100 % vegansk! :D

Kommentera här: