priorities

Trodde att tremilen för damerna började vid halv två idag, vilket nu resulterade i att det redan har gått en halvtimme sedan loppet startade, och Johaug ser ut att ha övertaget helt och hållet så vet inte om det blir vidare kul att kolla vidare. Har iallafall spenderat förmiddagen med näsan i skolböckerna. Tråkigt nog har jag inte alls haft läsarhjärna idag så det har gått lite trögt, därför tar jag en liten paus nu och laddar om i hopp om lite bättre flyt senare.

Tänker tillbaka på när jag gick ut nästan varje helg. Självklart var det roligt precis i början och något år framåt också när allt var nytt, men jag känner inte alls det där suget efter att gå ut varje helg längre. Skulle nog klara mig minst ett halvår utan utgång utan problem. Just att gå ut har verkligen tappat sin charm då det oftast är trångt, dyrt och inte särskilt roligt om man bortser från dansandet som ju egentligen är anledningen till att gå ut. Tycker om att sitta ute på sommaren och ta några cider i gott sällskap, men ofta när man går ut så splittras ju alla och drar åt olika håll och då tar det roligt inte alltför sällan slut. Hursom - det är ju endast positivt att inte ha samma längtan efter utgångar mer då det är billigare och mer hälsosamt (då jag dricker alkohol när jag går ut) att välja att spendera mina helger på annat vis. Spela tv-spel, plugga, gå ut och äta, kolla på bio, träffa mina vänner eller plöja serier lockar mycket mer än bakishäng med tomt konto på söndagar. We all have our priorities!
 
Vet inte varför men jag älskar denna bild så mycket haha <3


Kommentera här: