this summer

Ja hörrni, det blev inte mycket uppdaterat här under sommaren. Inte helt oväntat men ändå rätt trist I must say. Sedan sist jag skrev har jag firat min moster på hennes 50-årsdag, haft en utekväll med mina tjejer, dragit på mig en rejäl hosta och bara varit ledig i nästan två veckor. 

På måndag åker jag hem till Stockholm igen och som väntat visste jag att den här sommaren skulle gå fort, men man blir lika förvånad varje gång när man inser att det faktiskt är över ännu en gång. Den här sommaren kan jag summera som jobb, jobb och återigen jobb. Dock känner jag mig inte utsliten eller deppad över detta, utan är glad att jag har tjänat in pengar samtidigt som jag har fått bo tillsammans med Robin och träffat honom nästan exakt varje dag sedan jag flyttade hem till Gävle. Har även hunnit med ett fåtal utgångar, solat (de få fina dagar vi hade i augusti), varit utomlands, umgåtts allt jag kunnat med min fina familj och förlorat en massa pengar på bilbingo (men det är okej).

Jag skulle ljuga om jag sa att jag ser fram emot den här hösten och den kommande våren. Om jag fick välja skulle jag vara klar med utbildningen och bara sätta igång med livet här i Gävle, åka på vår planerade resa till USA och bara njuta av att inte behöva läsa tonvis med kurslitteratur. Men nu får jag inte välja, annat än att då möjligtvis hoppa av utbildningen. Men jag är en fighter och kommer ta mig igenom detta. Har en resa till Polen planerad i november, ska även gå på November lights och eventuellt hinna med att hälsa på Linda i Kalmar över en helg. För att ta mig igenom mitt sista år på högskolan vill jag ha massvis inplanerat så att jag har saker att se fram emot, bara för att motiveras och orka den allra sista biten.

Nu ska jag försöka kurera bort den här envisa hostan och om mamma inte har något planerat nu i em. tänkte jag försöka ta mig ner på stan och köpa födelsedagspresent till Jenka. Tack för den här sommaren Gävle, om nio månader är jag (kanske) tillbaka for good!  




 

Kommentera här: