that just ain't up for sale

Hemma igen efter en fantastisk påsk hemma med min fina familj, Robin och vänner.

Torsdagen spenderades på stan i några timmar innan jag gick och kollade på när Jenka blev tatuerad i någon timme. Sedan dök Tida upp och då gick vi en sväng extra på stan, köpte banan och drickyoughurt (Twix och Pucko för hennes del) innan vi gick till Korpen och fick skjuts hem till Tida av hennes mamma. Väl där åt vi så otroligt god mat (som jag har saknat den..!), diskuterade presenter, otacksamhet, skola och annat som föll oss i smaken. Senare spelade vi Just Dance, vilket inte riktigt var min starka sida.. Men jag gjorde det ju iallafall! Vid elva tog jag bussen ner mot stan och mötte upp Robin innan vi gick hem och sov.

I fredags var jag och Robin hemma nästan hela dagen, bara mös, kollade på tv, jag pluggade några sidor, osv osv. Fick en så mysig upplevelse då Robin spelade upp alla låtar som symboliserar oss och som han tänker på mig när han hör. Såå sött!! Senare gick vi dock till Waynes och åt en varsin kyckling-sweetchilitoast innan vi gick på bio och såg Into the Woods. Ingen höjdare I must say men det är ju alltid trevligt att få komma ur myskläderna, dra på sig lite finare kläder och sedan mysa ner sig på bion istället. Efter det gick vi hem och fortsatte mysandet. Mysmysmys för att summera fredagen!

I lördags var vi iväg på påskmiddag hos mamma där jag stannade tills sju innan jag åkte in till stan för att möta upp Matilda för lite filmkväll. Spelade UNO, vändtia, babblade så mycket med min släkt att jag trodde huset skulle ramla.. Vi har en tendens att prata mycket i min släkt vilket är väldigt kul faktiskt, dock ska man ha tur om man får en syl i värdret haha! Hemma hos Matilda åt vi chips, drack pepsi, såg Baksmällan två och snackade skit. Väldigt länge sedan vi sågs så det var på tiden att man fick ses igen. Gick hem till Robin sen runt halv tolv och kollade på 40 year old virgin och en annan halvkass film som gick på tv innan Robins kompisar gick hem vid halv tre. Om jag var trött då? Well. Let's just say att jag somnade rätt snabbt efter de hade stängt dörren och börjat vandra hemåt..

Igår var vi bortbjudna både på fika och middag, först hos Robins farmor och sedan hos hans mamma. Var supermysigt och vi fick gott på båda ställena. Tråkigt nog blev jag otroligt illamående och tack vare det var vi tvungna att åka hem tidigare än planerat.. Jättesynd eftersom jag alltid har det så trevligt hos hans mamma, men när kroppen säger nej är det lika bra att lyssna. Pappa fyllde även år igår och jag hade så gärna velat komma och gratta men tack vare min dumma mage blev det inte av. Dock var mina syskon dit och han blev nöjd för sin present, så grattis pappa! <3

Idag vaknade jag tidigt och gick till affären och köpte hem lite frukost. Sedan gick jag hem och fixade frukost åt oss båda innan jag gav Robin en helkroppsmassage, vilket var något jag hade fått i uppgift från ett spel som jag köpte åt oss i påskpresent. Det var mycket uppskattat och jag har nu en nöjd pojkvän där hemma i Gävle. Runt tre gick vi till Ica och köpte ingredienser till canneloni och gick direkt hem och lagade mat. Sen låg jag och mös i hans knä medan han spelade tv-spel och jag läste en tidning. Tjugo i sju gick vi till stationen och tio över sju gick tåget.

Nu är jag hemma sedan tre timmar tillbaka och har hunnit göra fint med gardinstänger och gardiner, tänt ljus och diskat undan lite.

Blir så glad över det faktum att jag har flera hem. Ett här i Stockholm och två i Gävle, ett hos mamma och ett hos Robin. Det blir som att jag får en semester från allt i Stockholm när jag åker till Gävle, och när jag väl är hemma i Stockholm igen så får jag lägga full fokus på skola och jobb. Väldigt bra om ni frågar mig.

Detta blev ett långt inlägg märkte jag.. Ska ta och bädda ner mig i sängen och sen blir det sova. Godnatt!

 

Kommentera här: