what is left when the world is falling down

Upp imorse klockan sju med Handell för att sedan ta tåget till Furuvik för Training Camp. Gick igenom massor av bra information, hämtade ut kläder, skrev anställningskontrakt (13,67 mer i timmen i år!), fixade stämpelkort och sedan åkte vi hem igen. Stannade hos Matilda bara en kortis innan jag drog till SF och sa hejdå till Robin som jag inte kommer få se på ca en månad, sedan gick jag till stationen och åkte 2 timmar buss till Stockholm.

Kom på när jag väl anlände i Stockholm att jag inte hade någon mat hemma överhuvudtaget så jag satte mig på pendeln direkt och åkte till Pulsen i Flemingsberg och hittade massor med mat som kommer hålla mig mätt i flera veckor. Detta var nog andra gången jag storhandlade sedan Marcus flyttade ut, vilket var ca 6 veckor sedan. Kalaset landade på 250:- vilket är helt sjukt med tanke på allt jag fick för pengarna. Hade Marcus på andra sidan luren under hela resan som sällskap och när jag väl kom hem gjorde jag i ordning gulaschsoppa och mumsade på det. Otroligt vad gott mat kan vara.

Nu ligger jag i sängen och har precis druckit upp en kopp av mitt favoritte och känner mig rätt slut. Inte van att kliva upp så tidigt, speciellt inte på en söndag. Imorgon har jag en eftermiddagsföreläsning att avklara och sedan något jag har sett fram emot länge - Nils framträdande på Oscarsteatern!

Kommentera här: