a not so ordinary saturday

Hej på er! Hur spenderar man en helt vanlig lördag i Sverige kanske ni undrar? Ja, kanske inte så som jag spenderat denna. Vaknade vid halv tio bredvid Linn och mamma och sedan tog det ungefär en TIMME innan jag lyckades få ner mamma för att äta frukost. Vid tolv satt vi i bilen och plockade upp mormor och Helena innan vi drog till Hemlingby och grillade korv samtidigt som vi beundrade Linns tappra försök att få Felix att hoppa över hinder. Den stackars hunden var tvärslut efter ett tag, haha!

Var kvar där i ca 1,5 timme innan vi åkte till mormor och drack te och blev så sjukt trötta allihopa. När vi var tillbaka hemma igen bestämde jag mig för att ta en 45 minuters powernap, tog sedan en dusch och efter det åt jag mat och började att plugga. Fick besök från Jämtland som came passing through då de varit på semester lite överallt i Sverige, så jag fick träffa lilla Elisa första gången. Hur söt som helst! Hon försökte sno åt sig mina pluggpapper medan jag skrev och lyckades nästan riva ner böckerna på golvet, haha.

Så ja, sedan ca halv sju har jag pluggat, fram till elva. 4,5 timmes plugg på en lördag är inte dåligt! Men har man omtenta så har man.. Blir förhörd imorgon och klarar jag inte tentan denna gång så är det något allvarligt fel. Nu känner jag att det är dags att boka bussresa hem och sen får vi se hur länge till jag orkar hålla mig vaken.
 
 
 

Kommentera här: