when your love kept me safe through the night

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Oj bra fråga.. Ja jag var på Brännbollsyran och Summerburst! Sen var jag ju till ett par länder jag inte besökt tidigare! Annars finns det säkert en massa annat också.

Genomdrev du någon stor förändring? Ja, verkligen. Jag bröt med Marcus och vågade verkligen tro att jag kunde klara mig själv, vilket jag inte kände innan. Jag kände att om jag var ensam så skulle jag inte vara komplett. Men det har ju gått rätt fint! Även om jag inte var singel alltför länge. Sedan så ska jag ju flytta snart också vilket även det blir en stor förändring.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej du tack.. Och till alla mina vänner - lev för er själva innan ni börjar leva för någon annan! Barn må säkert bringa en hel del lycka de med men som sagt är det nog bra om man kan få göra det man vill göra än innan man skaffar barn. Stort ansvar det där.

Vilket DATUM från år 2014 kommer du alltid att minnas? 28 feburari, 8 april, 12 augusti. Det första var avslutet med Marcus och därmed början på något helt nytt, 8 april var då jag åkte till England med Jonna, Michelle och Amanda, 12 augusti blev jag tillsammans med Robin!

Vilka länder besökte du? England, Frankrike och Turkiet!

Bästa köpet? Jag har faktiskt inte köpt så mycket SAKER i år, mest kläder. Men jag köpte ju faktiskt en dator i torsdags så det måste bli den :)

Gjorde någonting dig riktigt glad? Robin gjorde mig så himla lycklig. Han är ju inte någonting, men han är någon. Att vi fann varandra var det bästa som kunnat hända mig. Sen har mina vänner gjort mig otroligt glad och jag är så tacksam för att jag har Jonna och Michelle här i Stockholm. De betyder väldigt mycket för mig!

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Mer träning, resor och god mat! Inte för att jag tränade lite, reste lite eller åt dålig mat, men mycket vill ha mer haha :) 

Vad önskar du att du gjort mer? Träffat mina "gamla" vänner. Har knappt sett Tida och Linda i år vilket jag tycker är jättetråkigt. Och min familj hade jag velat träffa mer. Sällan man känner att man räcker till..

Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat. Jag är ett sånt kontrollfreak och när jag inte ligger i "fas" med saker eller har kontroll så blir jag så hetsig så jag kan knappt tänka. Så ja, jag la mycket energi på fel ställen. Mindre sånt nästa år tack!

Favoritprogram på TV? Tittade väldigt lite på TV men mina favoritserier var (och är) Pretty Little Liars och Game of Thrones.

Bästa boken du läste i år? Ja jag läser ju böcker hela tiden jag, men inte direkt böcker som jag vill läsa haha.. Fick ju en bok av Robins pappa vid jul och jag tror faktiskt att den kan vara riktigt bra. Håller tummarna för att den blir nästa års bästa bok!

Största musikaliska upptäckten? Jag tror att jag lyssnade på henne förra året men Tove Lo. Otroligt bra musik.

Vad var din största framgång på jobbet 2014? För det första att jag lyssnade på min magkänsla och sa upp mig från Läxhjälpen, och att jag strax därefter fick jobb på Qwork och började jobba på Åhléns. Jobbmässigt så ligger nog framgången i att jag vågat ta för mig och gjort saker som jag inte riktigt trott att jag kan, men jag lär mig en massa nytt varje dag och älskar verkligen mitt jobb. Åhléns är verkligen bäst, så himla glad att jag fick jobb där. 

Största framgång på det privata planet? Att jag vågat tro på mig själv och vågat satsa på Robin. Bättre satsning än så kan man nog inte göra.

Största misstaget? Ligger här och funderar men kan faktiskt inte komma på någonting.. Det här året har gått rätt så smärtfritt faktiskt haha!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Vet inte om jag var så olycklig förra året men jag tror att jag har varit gladare i år faktiskt. 

Vad spenderade du mest pengar på? Kläder. Minst 12000 iallafall. Eller näääe.. Resor är det faktiskt. Kostar en del att åka utomlands. Men det är värt varenda krona!

Något du önskade dig och fick?  Fick ju en skrivare av Robin i julklapp och det hade jag ju önskat mig haha! Men jag hade önskat mig ett väldigt bra år, och det fick jag ju :)

Något du önskade dig och inte fick? Inte vad jag vet!

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag var bakis och faktiskt lite ledsen för att jag var i Stockholm. Bad pappa att hämta hem mig (vilket han gjorde) och så var jag med mina småsyskon, pappa och sedan på kvällen med Robin som jag överraskade med min hemkomst. Det blev en bra dag till slut :)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om jag hade fått bättre betyg i skolan. Förvisso är det inte hela världen men det hade gjort mig lite gladare än alla godkänt jag fått.

Vad fick dig att må bra? Robin både fick och får mig att må otroligt bra. Sen mina vänner och familjen såklart. Mitt jobb har fått mig att må bra också. Musik också, och pengar (även om det låter girigt, men sant är det). Att resa gjorde mig gott och det har sannerligen varit ett år med många skratt. 

Vem saknade du? Jag saknade och saknar Sliva. Jag vet inte riktigt var hon är, när hon kommer hem eller vad hon gör, men huvudsaken är att hon lever. Saknade även Tida och Linda massvis, Nils också. 24 timmar på ett dygn räcker inte alltid till det man vill, evidently. 

Mest stolt över? Mig själv. Att jag vågat satsa på mig och att jag vågat stå "på egna" ben och tro på mig själv. Att jag fått jobb på Qwork och att jag orkat kämpa i skolan. Att jag satsade på Robin och blev en lycklig vinnare i kärlek. Att jag hållt min klädbudget det senaste halvåret. Finns säkert mer.

Högsta önskan just nu? Att morgondagen går fort och att jag får åka hem tidigt till min älskling och gosa. Och att flytten var gjord eller att jag hade packat färdigt allt.. Ska snart sätta igång med kvällens packning, uäck.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag vet faktiskt inte.. Jag tänker försöka vara gladare, ha en balans mellan jobb och skola, göra saker som är bra för mig själv och bara njuta av att leva. 

Kommentera här: