januari-mars

Tänkte avbryta pluggandet och låta matkoman sjunka in medan jag gör en årsresumé, starting with januari-mars!
 


Januari

Denna månad spenderades en hel del tid i Sandviken då jag jobbade på Arenan på helgerna och då jag inte jobbade i Sandviken jobbade jag pappersarbete hos pappa. Hängde även med Patryk på Waynes en eftermiddag och hade denna månad Sagan om ringen-maraton eftersom jag inte hade sett någon av dem från början till slut. Vem hade kunnat gissa att det skulle bli några av mina absoluta favoritfilmer? Beställde dessutom hem bilder, gick runt och lämnade CV:n lite överallt och hade en tacokväll hemma hos Marcus pappa i Sandviken. Hann också med att börja på Högskolan i Gävle och samma dag insåg jag att det inte var något för mig och fick dessutom provjobba två dagar på Pigalle. Värsta jobbet jag har haft men allt kan ju inte alltid vara kul! Var också ganska inne på Gossipgirl, var sjuk och vinkade av Tida och Linda som flyttade till Italien/Göteborg efter en myskväll med mat på AllStar. Sist men inte minst hängde jag på SF, började träna igen och bokade i slutet av januari resan till Alanya tillsammans med Marcus. 


Februari

Denna månad jobbade jag tre veckor i streck på Restaurang Oden i Sandviken mellan från halv tio på morgonen till ca tre, fyra på eftermiddagen. Lyckades under dessa veckor skära mig rejält i tummen då jag skar tomater och fan alltså, det gjorde jävligt ont. Jag fortsatte även otroligt duktigt med träningen (fattar inte nu när jag läser detta att jag orkade) och jobbade några extrapass på Arenan samt fortsatte med pappersarbetet hos pappa. Herregud, jag måste ha varit ett nervvrak hahaha. Hann med ett födelsedagsfirande för Andrea, en tripp till Parkbadet med Marcus och mina småsyskon och som grädde på moset blev jag sjuk i slutet av månaden. Någon som vet vad det kan ha berott på..? Nej, tänkte väl det. Sist men inte minst påbörjade jag och Marcus ett Harry Potter-maraton. Var inne på det i början av året, bevisligen. 


Mars

Tror att den översta bilden på Maja kan vara en av mina favoritbilder. Jag kommer ihåg då hon satt utanför fönstret och stirrade på mig sådär argt och var så förbannad över att det var snö utomhus, och kallt. Denna månad spenderade jag mycket tid på stan och åt väldigt mycket på stan. Gjorde en remember-post till mig själv att sluta. Tror faktiskt att jag löd mitt eget råd också så grattis till mig! Var helt galen i kläder (har aldrig slutat vara galen i kläder...) och började träna igen efter mitt långa uppehåll då jag var sjuk. Blev visserligen sjuk i slutet av månaden igen men det är ju en annan femma. Jag pratade väldigt mycket om framtiden och jag blir förvånad när jag ser att det jag skrev i mars i år faktiskt blev av. Jag flyttade hit, till Sveriges huvudstad och nu studerar jag på heltid. Oftast säger och tänker jag massor av saker som sällan blir av men att flytta hit är bland det bästa och smartaste valen jag gjort. Ja, vad mer? Jag kämpade vidare med pappersarbete som vanligt, blev uppringd om sommarjobb, Marcus drog iväg på GMU och jag bestämde mig för att börja övningsköra. Första steget var en synundersökning och det var banne mig ett stort steg i rätt riktning, även om jag ännu inte har ett körtkort i min hand. Men som man brukar säga, man lär ju börja någonstans. 

Kommentera här: